הורים ממליצים

 tb1

tb2

tb3

מיכל ומאיר

פני כ 3 חודשים הבנו שלבתנו יש אילמות סלקטיבית ,מיותר לציין את הקושי מולו עמדה בתנו ליהי ואנחנו . ממש עצוב ,דמעות , לא ידענו שזה מצבה ,ליהי בבית מדברת ,שרה ופעילה ככל הילדים בגילה ובגן ומול אחרים לא, אנחנו הבחנו שליהי חוששת מאחרים שבאים אלינו הביתה ונתנו לזה פרשנות של ביישנות , אך שהבנו שבגן היא לא מדברת (אגב החלפנו לה גן במהלך השנה) זה היה כאב לב גדול . חפרנו את הרשת התייעצנו והגענו להדס . הגענו לפגישה ראשונה ,ישבנו הקשבנו והבנו שאנחנו יוצאים לדרך , הדס ציידה אותנו ואת צוות הגן בהנחיות מאוד ברורות . יצאנו לדרך ואנחנו מקדישים זמן לביצוע התהליך ,אנחנו משקיעים את כל המשאבים , מיישמים את כל הטיפים וההנחיות של הדס שורה תחתונה ממש עובדים בזה ולשמחתנו יש שיפור אדיר . הבת שלנו מדברת בגן ,משוחררת ליד אחרים וזה יחסית בזמן קצר . כמובן יש עוד עבודה אבל ברוך השם אנחנו במקום טוב יותר. מצאנו לנכון לשתף את הניסיון שלנו ובכך לסייע לאחרים וכמובן להודות להדס על הטיפול המקצועי ,האחריות , השירות , השיטה ,הנעימות תודה מקרב לב.

מירב ונועם 

להדס היקרה
אנו מודים לך מקרב לב על הטיפול המסור והמרגש שעברנו איתך ועם בתנו אביגיל
על הדברים שהצפת לנו בדרכך המיקצועית
ועל המראה שהעמדת לנגד עיננו….ובכלל בכל הקשור לטיפול הרגשי המעמיק שנתת לנו ולאביגיל
זה עולם גדול בתחום הכל כך חשוב הזה…..והחיבור וכניסה לראש ולמחשבות דרך עיניה של אביגיל
את עושה עבודת קודש ,בתחום הלא מוכר להרבה אנשים
ותודה שזכינו לפתוח דלת לעולם הזה דרכך…..
אנו מאחלים לך דרך צליחה
והצלחה בתחום עם המון המון ילדים שזקוקים לך
ויהנו מטיפול אישי וריגשי ומרתק עם הצלחות רבות ויתנו נחת להרבה הורים דואגים…..
ויעזור לרבים להמשיך את מסלול חייהם ללא הפרעות ומכשולים
תודה ענקית
מכל הלב
מור נועם ומירב
(אנחנו עוד ניפגש בהמשך……..)

איציק 

לפני הכל רציתי להגיד תודה על שהצלת את אופק
כבר בהתחלה בשיחה הראשונה הרגשתי והאמנתי שיש מישהי שאפשר לסמוך עליה
ולמרות שלא הגענו אילך בהתחלה (בעיקר מסיבות של מרחק) תמיד ידעתי שאם לא אצליח להיתקדם את נמצאת שם ובאמת שהגעתי הייתה לי תחושה טובה מהתחלה שהיתחזקה בהמשך שהגענו למקום הנכון למישהי שיכולה לעזור ובאמת בסופו של תהליך אופק חזר לדבר בגן, משחק יותר עם ילדים וחוזר יותר שמח הבייתה .
מה שאהבתי במיוחד אצלך זהו השילוב בין אינטליגנציה רגשית גבוהה, מקצוענות, אופטמיות, אמונה בהצלחה
והיכולת לישם את פיתרון הבעיה לתוכנית מעשית מפורטת
כלומר לקחת את התאוריה ליישם ולהתאים אותה בצורה אישית לאופק למשפחה שלנו ולגן שלו
ואם צריך גם להתאים או לשנות את הדרך בהתאם לקשיים או להתקדמות
בנוסף תמיד היית שם להקשיב לעזור ולכוון גם מעבר לפגישות
אז פשוט שמחתי להכיר אותך ורציתי להגיד תודה כי בזה שהצלת את אופק הצלת גם אותי ואת המשפחה שלי
ההרגשה האישית שלי שמעבר לעבודה אצלך זה נעשה גם מתחושה של שליחות אמיתית ואהבה
איציק טלפון: 054-4488057

יעל ואופיר

ספטמבר , מאיה נכנסת לגן ט.ט.חובה.

מאיה לא מדברת עם אף אחד. בטח שלא עם הגננת… בקושי מוצאת סייעת אחת לרפואה שהיא מסכימה להנהן איתה עם הראש לאות הסכמה או אי הסכמה על דברים. (למען האמת, גם בגן הפרטי המצב לא היה שונה, מאיה בקושי שיתפה פעולה). ככה עוברים להם החודשים, חודשי התאקלמות, כך קיווינו. צוות הגן מנסה בכל כוחו לעזור לה, אך לשווא. בכל יום מחדש מאיה מגיעה לגן כבויה, שקטה. “ביישנית”, ככה נהגו כולם לומר לנו, ואנחנו, נשכנו שפתיים, והשלמנו עם גזירת הגורל.

ימי הולדת בגן…אסון נוראי, רק חיכתה שהטראומה הזו תיגמר, ואנחנו? מקווים שבעתיד היא “תיפתח”.

ממשיכים.

ערבי שישי, נפגשים אצל סבא וסבתא. פונים אליה הדודים (דודים זו מילה “זקנה”, מדובר בהורים צעירים J), והיא בשלה, שותקת, לא עונה, ומחכה שאבא\אימא ידברו בשבילה…”היא ביישנית, עוד מעט היא תיפתח” (הפועל הזה…”תיפתח”, כאילו מדובר במתג חשמלי שבסך הכול צריך ללחוץ עליו)…אז זהו…שלא! מאיה המשיכה “לסמן” בליבה אנשים. במי היא בוטחת (מעטים מאוד), ובמי לא (כמעט כולם)…

וככה ממשיכה השנה. היא בקושי משתתפת במפגשים בגן, בקושי משחקת בהצגות, נמנעת עד כמה שניתן מלדבר עם הצוות, חרף הניסיונות שלהן לתקשר איתה. “היא ילדה טובה”, זהו עוד משפט שנהגנו לשמוע.

אבל יש למאיה עוד צד. צד דעתני, צד שיודע לדבר. צד וורבלי מאוד, שאוהב להשמיע את דעתו. בבית. איתנו. כשמאיה איתנו (ועם אחותה הגדולה), מאיה מדברת בלי סוף, מסבירה את עצמה בפירוט מרשים, ובאינטליגנציה גבוהה מאוד. ואנחנו בליבנו רק רוצים שקמצוץ מזה היא תיישם במקומות אחרים.

אוגוסט , מאיה הולכת לקייטנה.

הקש ששבר את גב הגמל. במשך שבועיים, 8 שעות בכל יום, מאיה לא מסכימה לעשות פיפי בקייטנה. לא לבד, לא עם ילדים נוספים, לא עם אף הגננת. שום שכנוע לא עובד, שום תמריץ לא משכנע, שום מניפולציה לא מצליחה. בשום אופן! כלום! גורנישט! נאדה! מצאנו את עצמנו מגיעים לקייטנה מדי יום על מנת לעשות עם מאיה פיפי L.

עכשיו הבנו שמאיה לא סתם ביישנית, אלא שאיכות החיים שלה ממש נפגעת.

ואז הגענו אל הדס…

הגענו מעט סקפטיים (חייבים להודות). “מאיה היא כזו, ואין מה לעשות”, גמלנו בליבנו. אבל הדס, האופטימית הזו, הודיעה לנו, שבסיום התהליך מאיה תהיה מסוגלת לדבר עם כל מי שהיא נמענה מהם עד כה, ואף לתקשר עם אנשים במקומות לא מוכרים. צחקנו צחוק מריר בליבנו כלא מאמינים, אך בכל זאת, נתנו לזה צ’אנס. והצ’אנס הזה השתלם ועוד איך! עקב בצד אגודל, ראינו שיפור אצל מאיה. ולא, אין מתג פנימי בגוף שפשוט לוחצים עליו והכול מסתדר, וגם אין תרופת קסם שפותרת הכול. זה גם דרש מאיתנו לא מעט עבודה, אבל, המגמה הייתה ברורה – פתאום היא לא מפחדת ממוכר הגלידה, והיא מסכימה להזמין גלידה בעצמה (גם אם בשקט בשקט בהתחלה, ואחר כך היא לגמרי השתחררה), ופתאום היא הולכת לדוד הזה, ולסבא ההוא, מברכת לשלום, ולפעמים אף משחקת איתם. השיפור בגן היה עצום (עם עזרה ענקית של כל הצוות), והיום מאיה הולכת לגן בשמחה, מדברת ומשתפת פעולה עם כל הצוות. בנוסף, להבדיל משנה שעברה, השנה מאיה מתארחת אצל חברות, והן באות אליה, ואפילו…אפילו היא כבר לא מפחדת מכלבים!  כשהגננת הודיעה לנו שמאיה הגיעה לשלב שבו היא פונה אליה ומבקשת עזרה עבור ילדים אחרים, הבנו שהמטרה הושלמה הרבה מעבר למצופה.

נובמבר , מסיבת סיום אצל הדס.

הדס היקרה. את כל זאת אנחנו חייבים לך. את אדם מדהים, ואשת מקצוע מעולה, ושום דבר לא היה מצליח לנו בלעדיך. המקצועיות שלך, הידע הנרחב, התהליך המובנה, העצות המועילות, ההקשבה גם מעבר לשעות המפגש, החיבור המטורף שנוצר בינך לבין מאיה, היכולת שלך להתאים את עצמך למקרה המסוים שלנו. כל אלה הופכים עבורנו את הסיפור לחוויה נעימה, שתמיד נשמח להיזכר בה.

תודה רבה על הכל !

אופיר ויעל, ההורים של מאיה.

ענת וגיא

אם יש משהו שחשוב לי במיוחד להבהיר כבר בהתחלת ההמלצה למי שקורא, זו תהיה האמירה הבאה-

התהליך הוא קשה! דורש! מחייב! לעיתים מתסכל! זה לא הוקוס פוקוס ולא שיקוי קסמים…נדרשת התמדה, ועבודה כל הזמן (גם בסופי שבוע ,גם בימים חורפיים…) והתוצאות יגיעו.

והן שוות הכול!

במהלך ארבעת החודשים שבהן נפגשנו עם הדס ניסיתי להיזכר אם היה אזכור מספק לעובדה זו בהמלצות ההורים באתר… ואף התלוננתי בפני הדס שההמלצות הנכתבות לאחר ההצלחה ובסוף התהליך לא משקפות לאמיתן את העבודה הקשה שבדרך (קצת כמו שקורה בלידה- ככל שמתרחקים מחוויית הלידה מטשטש הזיכרון הכואב של הצירים וזוכרים רק את “המתנה” שהיא תוצר תהליך הלידה).
טל היה בן שלוש וחצי לערך כשהתחלנו להבין שמשהו “לא מנגן” כראוי. עוד לפני כן היה עיכוב שפתי שטופל במספר קצר של מפגשים עם קלינאית תקשורת שרובם המוחלט היה לנסות ולגרום לטל לשתף עימה פעולה. אך מייד שנוצרו “יחסי אמון” הוא החל לדבר שוטף.
אולם, גם אז הדיבור היה רק בבית, רק בנוכחות המשפחה הקרובה. רק אז, טל רקד ושר וסיפר והציג בביטחון… ברגע שנכנסה לבית דמות “זרה”, כולל סבא וסבתא, שכנה או חברה טל היה קופא ומשתתק.
מאד רצינו לייחס זאת לביישנות, לחוסר בשלות או בגרות.
אולם “הסימנים” המעידים על משהו “אחר” החלו להיערם- טל לא שיתף פעולה בטיפת חלב (ואף הסתתר מתחת לשולחן), הגננת העירה שטל לא מדבר עם אף אחד מאנשי הצוות, לא משתתף בחוגים בגן, שמנו לב לפער בין טל “בבית” ל”טל” שבחוץ.  כל אותו הזמן התקשורת שלו עם ילדים הייתה מצוינת אולם מספיק שאימא של חבר שבא לבקר החליטה “להישאר” וטל פשוט השתתק.
במסיבת חנוכה בגן, טל לא הסכים לשבת על הספסל כמו יתר הילדים, כל שכן לקחת כלי נגינה מהגננת או לשיר.. ואנחנו הבנו שיש פה הרבה יותר מביישנות. הוא ממש בחרדה.
התחלנו לשאול, לבדוק ולהתייעץ עם כל מי שיכולנו עד ששמענו על “אילמות סלקטיבית”. בחיפוש באינטרנט “התגלגלנו” לאתר של הדס.
סקפטיים, אך נחושים להצליח, הגענו לפגישות עם הדס. והתחלנו לעבוד. טל היה שותף לתהליך מן הרגע הראשון. ביחד הכנו לוח חיזוקים, הגדרנו משימות, וכמובן התחלנו בביצוע… גם הגננת לקחה חלק פעיל וביחד שיתפנו פעולה למען טל.
כשברקע הדס מלווה, תומכת, מדרבנת, מייעצת מחזקת ומעצימה. הרוגע, הביטחון והאמונה של הדס שהתהליך יישא פרי הם אלו שאיפשרו לנו לעבוד קשה ולא להרפות. ולהאמין. ובעיקר להגיע לתוצאות המיוחלות.
זה לכאורה קרה ביום בהיר אחד, לאחר חופשת פסח (כשבעצם המון עבודה נעשתה כל הזמן עם טל)- כשהגננת, הסייעת והמטפלות מהצהרון עידכנו אותנו, שהגיע טל חדש לגן- טל ששואל שאלות, טל שמצביע במפגשים, טל שלוקח חלק פעיל בחוגים בגן, טל שמבקש עוד כריך… טל אחר. טל כמו כל הילדים בגן. טל אלוף!
במסיבת סוף השנה – סגרנו מעגל כשראינו  אותו משתתף, רוקד, מדקלם… והעיניים של כולנו (אנחנו ההורים וצוות הגן) התמלאו דמעות של התרגשות.
גם עכשיו, כמעט חודשיים מתום התהליך, אנחנו מתקשים להאמין ולתפוס את גודל המהפך שחל בטל…  שינוי דרמטי שאיפשר לו לשפר את איכות חייו לבלי הכר. להאמין בעצמו. לדעת שאין דבר העומד בפני הרצון וכראייה המשפט שאמר לי לקראת יום הולדתו (כשהסברתי לו שאני לא יודעת להכין עוגת מיקי מאוס) – “אמא- אם מתאמצים מצליחים!” כמובן שטל זכה לעוגת מיקי מאוס מרשימה ביום ההולדת…
אין לנו מילים להודות לך הדס!  מאושרים שפגשנו אותך.
ממליצים בחום!
בהערכה עצומה ובחיבוק ענק!
נשמח לשתף ולהמליץ גם בעל פה.

ענת טלפון 054-5222437

לירון וקובי

הדס היקרה, מי היה מאמין שנסיים את התהליך כל כך מהר, ואפשר להגיד במהירות הבזק! אני כותבת לך עם המון התרגשות כי מי כמוך יודעת שזו גם ההתגברות שלי. אני רוצה להודות לך בשמי ובשם עידן ובשם כולנו כמשפחה אחת גדולה שהשפה המשותפת שלנו בבית הפכה להיות שפה שבה מתגברים על הכל, על כל פחד, חשש וחרדה. רק את יודעת כמה התעקשתי שאת זו שתקבלי את עידני כשגילו היה בתחילת התהליך שנתיים ועשרה חודשים. כשהגננת של עידני הבינה שהוא לא ביישן, ואני הבנתי שאין לו חרדה לדבר בבית. ואין לו בעיה בהתפתחות הדיבור והוא עומד על שלו במסגרת הארבע קירות בבית אבל כשיוצאים החוצה הכל נעלם! בגן הכל נעלם! קיבלת אותנו כנגד כל הסיכויים ועם מאמץ מצידנו. ועשינו את זה כמו גדולים! עם ליווי צמוד שלך והרבה ניג’וסים שלי לראות שאנחנו עושים את התהליך כמו שצריך בכל זמן ובכל שעה תמיד ענית ועזרת. תוך זמן קצר עלינו על דרך המלך והתחלנו את רכבת המשימות, הבלונים של עידני והמחברת בגן שגרמה לו להרגיש כוכב בכל יום מחדש! תודה ענקית על הכלים שנתת לנו כמשפחה לעזור לעידני להתגבר על הפחד לדבר מחוץ לבית. היום הוא כמו גדול כבר מתפעל את כל מי שמסביבו מחוץ לבית, מתעקש ועומד על שלו עם אנשים בחוץ. וכשאנחנו טיפה מזהים חרדה אנחנו ישר תוקפים במלוא המרץ. הדס היקרה מאחלת לך שתמיד יהיו לך הכוחות לעזור לכל הילדים שחרדים לדבר עם הגננת, שחרדים לדבר עם כל מי שהוא לא אבא ואמא אח ואחות. תמשיכי לגרום לכל הילדים האלה להיות גיבורים כי מגיע להם להשמיע את קולם! ואנחנו אומנם סיימנו את התהליך איתך אבל יוצאים מחוזקים אל מסע החיים בלי פחדים ובלי חרדות. אוהבים אותך המון ושולחים לך חיבוק ענקי מלא אהבה מעידני ומכל אחד מאיתנו.

לירון טלפון: 054-7007004

יפית ויורם

הדס יקרה!
שנה עברה מאז שליה סיימה את הטיפול המקצועי שלך. מאז היא עברה לגן חדש, החלה חוגים חדשים ועוד. ותמיד יש ספק האם החרדה תחזור? האם תהיה רגרסיה? ולשמחתי הרבה אני שמחה לגלות שזב פשוט עדיין עובד כמו קסם וליה גיבורה! בזכותך ובזכות הכלים שהענקת לנו ולה. וגם אם “ניצה הקרציה” מופיעה פה ושם – אנחנו מייד מנצחות אותה
הדס – בחיים לא הייתי מאמינה שטיפול אינטנסיבי וקצר, יצליח כל כך ולתקופה ארוכה. אבל זה שליה של היום מסוגלת לעמוד מול כל חבריה בגן ולהציג עבודה ולפרט עליה – זה פשוט בלתי נתפס ומרגש! אותה ליה שלפני כשנה לא היתה מסוגלת להגיד “כן” בקול לצוות הגן…
ולשמוע מהצוות והגננת שאם לא הייתי מספרת על עברה אז הם לא היו מנחשות – זה פשוט אומר הכל.
הדס יקרה – תודה!
ומאחלת לך בהצלחה ושתמשיכי להוביל ולסייע לעוד הרבה ילדים מתוקים שרוצים להפוך לגיבורים, אבל מפחדים…
נשיקות ותמיד תשארי בליבנו ♡
(ליה עדיין שואלת מתי נקפוץ לבקר אותך )

משפחת אמיר

להדס היקרה,

תמיד חשבנו שעידו, הבן שלנו, ביישן. עד אשר הגננת הפנתה את תשומת ליבנו כי יש דבר כזה “אילמות סלקטיבית”. לאחר שזה עלה התחלנו לחקור בעניין וגילינו שהסממנים מתאימים. כל דרכי הטיפול שביררנו לגביהם היו נראים ארוכים ומייאשים, כאשר הילד הוא המטופל והיה ברור לנו שלא ממש ישתף פעולה, לפחות לא בהתחלה. ואז הגענו אלייך. כבר מהשיחה הטלפונית הראשונה שלנו הבנו שאת היא האפשרות הכי נכונה לעידו.

המפגשים היו איתנו ההורים ובהם נתת לנו כלים, איתם יכלנו לעזור לעידו ביומיום לעמוד מול החרדה ולהתמודד ולא לתת לו להיכנע לחרדה ולהימנע מדברים רבים השלובים בחיי היומיום של הילדים כמו, להיות שותף במפגשים, באירועים ובמסיבות בגן, בימי הולדת ובכלל להיות חופשי ומשוחרר בהתנהלות בגן ומול צוות הגן.

באמת תוך זמן קצר, בעזרת המשימות, הטבלאות, שיתוף פעולה של צוות הגן והמשך השיחות איתך, עידו התחיל להשמיע את קולו בגן ורואים לפי החזקת הגוף שלו שהוא יותר בטוח בעצמו, משוחרר ואינו פוחד לפנות לאיש צוות בגן, אם לבקש עזרה, לשאול, לספר או רק להשמיע את קולו.

לא תיארנו לעצמו שהתהליך יהיה כל כך מהיר, נראה כי עידו היה צריך דחיפה קטנה ועידוד כדי להוציא את מה שיש בו החוצה.

אחרי 10 מפגשים סיימנו את התהליך, עידו ואנחנו יוצאים מחוזקים מהתהליך הנפלא הזה ומודים לך שליווית אותנו ועזרת לנו להתמודד עם הפחד.

בהערכה רבה,

עידו ומשפחת אמיר.

e1422802478903

לימור וערן

 שלום הדס!

 היינו אצלך עם שני בערך לפני חצי שנה. באנו רק לשני מפגשים, אך הם נתנו לנו ממש כיוון טוב לעבודה. ביצענו עם שני הרבה משימות כפי שהדרכת אותנו, וב”ה חל בה שינוי גדול!

אנחנו מקבלים תגובות מהמון כיוונים של איזה שינוי גדול היא עשתה.

מילדה שבקושי מדברת עם אנשים מחוץ למשפחה היא נהייתה ילדה עם ביטחון, שעונה בקלות לאנשים, ואף יוזמת שיחות. שני מצביעה בכיתה לענות תשובות (בגן הגננות היו צריכות לחלוב אותה כדי שתגיד כמה מילים באחד על אחד..), פונה למורים, וכו’…

 בקיצור, רצינו להגיד הרבה תודה, אנחנו מרגישים שנתת לנו כלים מאוד טובים שעזרו מאוד לשני לחיות את החיים טוב יותר..

(וגם בזכות ההבנה באיך להתמודד עם חרדות אני מתחילה להיפטר מחרדת הכביש.. אתמול חזרתי מנהיגת סולו ראשונה לעיר..)

תמשיכי לעזור לילדי ישראל…

 תודה רבה,

לימור וערן

גילעד ויערית

במשך שנה שלימה הבת שלנו לא דיברה בגן בכלל … חשבנו שהיא פשוט ביישנית…..

בבית היא דיברה, צעקה שרה…. ילדה רגילה….

כשהוארו עיננו לראשונה,ושביתנו אובחנה כ”סובלת” מתופעת “אילמות סלקטיבית”  מיד חיפשנו את הישועה המתאימה ביותר לביתנו היקרה.

קראנו על מס’ דרכי טיפול אפשריות … לבסוף החלטנו שמה שאנחנו צריכים זה כלים בשבילנו, ההורים, שאיתם נוכל לעזור לביתנו להלחם בתופעה.

את הדס מור היקרה הכרנו לראשונה דרך האינטרנט….

למרות המרחק הרב… דיברנו והחלטנו להיפגש….

נורא מצאה חן בעיננו שיטת הטיפול של הדס…

אחרי הפגישה זהו,  החלטנו … הולכים על זה עם כל הקושי של המרחק…

אחרי כ 10 מפגשים…  הילדה פשוט פרחה… ועד היום אנחנו מתענגים.

בעזרת הכלים שהדס נתנה לנו עשינו תהליך מדהים עם הילדה וזכינו לראות את הילדה שלנו מנצחת את החרדות שלה ופורצת את הגבולות שמנעו ממנה לפרוח.

לראות את הילדה שלך נלחמת בחרדות שלה באומץ, ברצון שכזה….

לראות את השמחה שלה כל פעם שהיא מצליחה….

לראות את השיפור ואת עליית המדרגה מפעם לפעם….

פשוט אושר ממיס….

יום ההולדת שלה בגן, אחרי שהסתיים התהליך עם הדס, פשוט 180 מעלות מיום ההולדת שלפני התהליך.

היום היא עצמאית יותר, עם ביטחון יותר, מעיזה יותר, והכי חשוב…… היא יודעת את זה….

הדס היקרה –

תודה לך מקרב לב על כל העזרה…

תודה שלימדת אותנו ללמד את ביתנו … להלחם…

 בהערכה רבה רבה רבה

גילעד ויערית

אינה ויקים

הדסי אהובה,

קשה לתאר במילים את מידת אסירות התודה אותה אנו מרגישים כלפייך.

תודה רבה על הרוגע, האדיבות, היכולת להקשיב ולתת מענה כל כך הגיוני וברגע הנכון.

אנחנו הגענו אלייך ממש במיקרה דרך האינטרנט וזאת הייתה אהבה ממבט ראשון. אנו מרגישים שאת המלאך שנשלך אלינו לעזור לנו לעבור משוכה ולא מצליחים לדמיין מישהי מתאימה יותר ממך לתפקיד.

גם בימים בהם היינו מבולבלים יותר, כבר ברגעים הראשונים של השיחה איתך היה ברור לנו שאנחנו בדרך הנכונה. זאת בזכות הביטחון הרב אותו את חשה בצידקת דרכך ואותו ידעת להעביר לנו ברגע.

עברנו יד ביד תהליך מדהים בו רכשנו כלים לחיים. למדנו להאמין בעוצמתינו ובעוצמת ביתנו המדהימה. מי היה מאמין שעברו רק 4 חודשים ואלינקי שלנו בוכה בקול רם בגן, מדברת עם כל הגננות והילדים, יוזמת שיחות ומשחקים , מספרת במפגשי בוקר מה עבר עלייה בסוף השבוע, משתתפת במסיבות ימי הולדת וחגים, פונה למוכרים ולמלצרים, נשארת עם בייבי סיטר ומדברת איתה ועוד ועוד ועוד. אנחנו נמשיך לגרש את הפחד מכל מקום שהוא רק יבוא, כי היום אנחנו כבר יודעים איך.

לפני כשבועיים הגננת בגן שלנו יזמה גמילה קבוצתית ממוצצים, אלינקי הייתה מוצצת מוצץ כל אחה”צ , הגננת אמרה לנו ” אתם לא תאמינו כמה מהר זה עובד” ואני עניתי לה ” אני כבר מאמינה בהכל”, הרבה מזה בזכותך הדסי.

מדובר בתהליך רגיש וחשוב מאוד, הוא מצריך הרבה הבנה ושיתוף פעולה הדדי. לכן כל כך חשוב בעיניינו לבחור באדם המתאים שיעזור לכם לעבור אותו. אנחנו ממליצים בחום על הדס מור, היא מטפלת בעלת אינטליגנציה רגשית גבוה מאוד, אדיבה, רגישה לאנשים ולצרכיהם, תמיד זמינה ובעלת כלים וידע רב בתחום טיפול קוגנטיבי התנהגותי.

 באהבה והערכה רבה,

יקים ואינה אלכסנדרוביץ’

הורים גאים לילדה בת 3

טלפון- אינה    054-6968455

חגית ודוד

הדס יקרה,

אי אפשר להיפרד בלי להודות לך על כך שכבר מתחילת הדרך חשנו שהגענו למקום הנכון, האדיבות, הסובלנות, והנינוחות שהשרית, הפכו את הטיפול להרבה יותר קל ונעים עבור כולנו. הגענו מדי שבוע ברצון ללמוד עוד על הבעייה ועל הדרכים להתמודד איתה.

אין ספק שלמדנו המון, על רחלי שלנו וגם על עצמנו. גם ברגעים הפחות טובים, היית שם בשבילנו, כדי לעודד אותנו, לתת לנו את העצה הנכונה, לדרבן אותנו להמשיך, לא לוותר. למדנו טוב יותר על חשיבותה של הנחישות והגמישות, בדרך ליישום העקרונות העומדים בבסיס הטיפול.

ומעל הכל, אנו רואים תוצאות. השיפור ניכר בכל השדות בהם רחלי מתמודדת: בחנות, באירועים, בפגישות עם חברים ומעל הכל– בגן. כל הצלחה מרוממת את רוחנו, ומזינה את הבאה.

תם אך לא נשלם, נמשיך בדרך שלמדנו, נתמיד ונשפר, כדי לשמר, לחזק ולהגיע למחוזות נוספים בהם טרם היינו… וכמובן שלא נהסס להיוועץ בך בעתיד.

אז תודה על הכל. קנית לך שגרירים נאמנים!!!!

רחלי, חגית ודוד.

טלפון דוד: 052-3404143.

חן וגונדי

הדס יקרה .
היום סיימנו תהליך של טיפול עם ביתנו מאיה בת ה 5 וחצי .

אין מילים שיכולות לתאר את התהליך שמאיה ואנחנו ההורים עברנו בעזרתך במהלך החודשים האחרונים .

אני זוכר את הרגע שהבנו טרום הפגישה עמך , מה קורה למאיה ומה עוצר אותה ,ובאותה נשימה את התחושה של אין אונים ואי הידיעה מה עלינו לעשות כהורים על מנת לעזור לה . זו הרגשה נוראית להורים ואני לא מאחל לאף הורה לראות את ילדו משותק בלי יכולת לתפקד ובלי שאנחנו כהורים יכולים להגן ולעזור במשהו .
פנינו אלייך כמו רבים אחרים כתוצאה ממחקר קצר באינטרנט וגם מהמלצה של משפחה אחרת שטופלה בישוב על ידך ,מהרגע הראשון נעמת לנו והשרית עלינו ביטחון ותחושה שאת שולטת ויודעת מה קורה וחשוב מכך מה יהיה בעתיד אם נתמיד ונצמד לתהליך הטיפולי.

עברנו תהליך מדהים של הבנת הבעיה ,ביצוע משימות ותרגול ללא הפסקה יום אחרי יום יחד עם מאיה אשר הייתה צמאה לספוג ולהכיל את התהליך ולצאת לעצמאות ולתפקוד רגיל .
זו הייתה תקופה לא קלה והאמת שכל הקרדיט מגיע לזוגתי גונדי על ההתמדה והזמן והאין סוף סבלנות והכל מבלי לוותר לרגע, ולקיים במועד את כל המטלות גם כאשר אין כוח ונראה שלא מתקדמים ואפילו נסוגים לרגע .

בשלב הזה בתהליך אני חייב לאמור שלא יכולתי להאמין שמאיה תתפקד באופן חופשי , זה בלתי נתפס ההבדל בין התפקוד החופשי לגמרי בבית ובין המעצור והקיפאון בחוץ .

בספטמבר מאיה נכנסה לבית ספר לחטיבה הצעירה טרום כיתה א’ לאחר שבגנים לא דיברה ולא השתתפה במסיבות ונמנעה ממפגשים עם ילדים ומבוגרים והתכנסה לעצמה ובמשפחה .
ליווית אותנו בבית הספר כולל פגישה חשובה מאוד עם הצוות של הגן ,היועצים וההנהלה . עברו רק 4 חודשים ומאיה פורחת !מתקשרת עם הסביבה והמשפחה הקרובה , מוצפת בחברות ובחברים , מבצעת משימות לימודיות ופעילות חברתית בבית הספר ומחוצה לו .

והשיא היה אתמול : מסיבת חנוכה גדולה עם ההורים ומאיה התמודדה עם הקושי וניצחה אותו , רקדה ושרה כמו כל הילדים . זה היה מדהים !
אני והגננת אתי סיימנו עם דמעות בעיניים של אושר , וכל דמעה אני מקדיש לך ומברך אותך .

נזכור לך תמיד את העזרה שהגשת לנו ולמאיה , ראי פוסט זה כהמלצה ואת יכולה לפרסמו גם באתר האינטרנט .

תוכלי לתת להורים המעונינים לשמוע טרום טיפול את הפרטים שלי ושל זוגתי גונדי , נשמח לשתף ולהמליץ .

תודה ובהצלחה בכל – משפחת כרמין .

אורית ועמית 

 הדס יקרה ,

תודה גדולה על הדרך שעברת איתנו בחודשים האחרונים בהתמודדות המורכבת עם השתיקה של בתנו בגן ובמעבר לכיתה א’.

תודה על הזמינות התמידית, על הודעות טקסט תומכות בעת משבר ומעודדות בהצלחות קטנות וגדולות.

תודה על המקצועיות המדהימה שלך שהובילה אותנו בבטחה שלב שלב בתהליך להצלחות קטנות , מילה ועוד מילה ובניה של ביטחון לדבר עם צוות הגן.

תודה על ההדרכה המקצועית לצוות הגן ובית הספר ולצוות המקצועי המלווה – יועצת ומנהלת החטיבה הצעירה.

תודה על יחס חם, אכפתיות ותחושת משפחתיות שהרגשנו במחיצתך

תודה על תשומת הלב האישית והיכולת לייצר קשר במהירות מפתיעה עם בתנו במפגשים איתה, מפגשים  אלו נתנו דחיפה משמעותית להצלחת התהליך.

תודה על מי שאת עבורנו.

בהערכה רבה, חיוך וחיבוק

נשמח להמליץ גם בע”פ

גלית לוי- גננת מאזור המרכז  052-3391728

שמי גלית ואני גננת לגיל הרך.

בגן שלי הגיעה בתחילת השנה ילדה מתוקה בת שנתיים שבהתחלה חשבתי שהיא ביישנית ומופנמת. אך כשהזמן עבר ולמדתי להכיר את הילדה וההורים נוכחתי לראות שהיא אינה מדברת כלל בגן עם הילדים, איתי ועם הסייעת, אלא רק בנוכחות הוריה.

הבנתי שמדובר באילמות סלקטיבית ולאחר בדיקה אודות מטפלים בתחום, קיבלתי המלצה על הדס.

מהרגע שהתחלנו את הטיפול אצל הדס, החלו שינויים בהתנהגותה של הילדה ולאחר כשלושה שבועות הילדה דיברה עימי באופן מלא, ללא נוכחות הוריה.

הרגשתי שהטיפול עבד כמטה קסמים ותחושת הסיפוק והשמחה הייתה גדולה.

הדס הפגינה מקצועיות רבה, ידע מעמיק ובעיקר הדרכתה אותי, את ההורים והצוות החינוכי הייתה מעמיקה ויסודית. כמו כן, גם הסבלנות הרבה אלי ואל ההורים בעת לבטים, שאלות וקונפליקטים ראויה לשבח.

אני בתור גננת יודעת עכשיו שכשאני נתקלת בילדים עם חרדות בגני, יש לי מטפלת מסורה ומקצועית להיעזר בה, ואני גם יודעת שהטיפול אצלה בשיתוף פעולה שלי ושל ההורים יצליח!

חיים ודנה

” הדס מור היקרה (״האשה הכי חשובה בעולם שעוזרת לילדים שמפחדים לדבר להתגבר״ כפי שביתנו מציגה אותך…),

ברצוננו להביע את מלוא הערכתנו והוקרתנו לייעוץ והטיפול המסור והמיקצועי.

הגענו אלייך לפני כשלושה חודשים מבולבלים ואובדי עצות לאחר כחצי שנה במהלכה שני ילדינו (3, 4.5) שמרו על שתיקה מוחלטת בגן, והמעיטו בקשר מילולי גם מחוצה לו. כל ניסיונותינו להתמודד עם האילמות הסלקטיבית לא נשאו פרי.

מייד בפגישה הראשונה הטווית דרך טיפולית שנשמעה הגיונית וישימה, ואף הבטחת תוצאות בפרק זמן של כשלושה חודשים.

חדורי מוטיווציה (גם אם סקפטיים) נרתמנו למשימה. התוצאות לא איחרו לבוא – לפעמים מינוריות ולפעמים פריצות דרך, אך בכל פגישה שבועית היו לנו בשורות לצד קשיים להתמודדות בהמשך. בתום שלושת חודשי הטיפול שני ילדינו מתבטאים בחופשיות הן עם צוות הגננות והן עם חבריהם בגן ואף מחוצה לו, ממצים את כישוריהם ותופסים את המקום הראוי והרצוי להם בחברה.

קצרה היריעה מלתאר את האושר שאנו חשים, ואת ההשפעה החיובית שהיתה לך על אורחות חיינו.

מודים ומוקירים מקרב לב, דנה וחיים “

רותי ומתי 

” בתנו בת החמש לא דיברה בגן. לא עם ילדים ולא עם אנשי הצוות. בבית היא הייתה ילדה פורחת,שמחה ומלאת דברי חוכמה. בתאום עם הורי כמה ילדות בגן, ביקרו אותה מדי פעם חברות אחרי הגן ובתנו דיברה, שרה, ושיתפה פעולה איתן כל עוד הפגישות נערכו בבית.

חברה יקרה הסבה את תשומת ליבנו לכתבה שנכתבה על ילדים עם אילמות סלקטיבית ובתנו ענתה על הסימפטומים המגדירים ילדים בקבוצה זו.

דרך פורום באינטרנט בנושא , הגענו להדס מור אחרי שהתרשמו מתגובות של הורים אשר זכו להדרכתה בנושא.

נפגשנו כל שבוע עם הדס ללא נוכחות בתנו , בנוסף על הידע שרכשנו בזכותה על אילמות סלקטיבית, זכינו למפגש אם אדם עם יכולת הקשבה, הכלה ,בהירות מחשבתית וחוכמה נדירה.

שינוי החל בבתנו כבר אחרי שלושה חודשים, היא מצאה לה חבר שאיתו שיחקה ודיברה גם בגן. לאט לאט היא הרחיבה את מעגל החברות אשר איתן שיחקה בגן. קולה החל להישמע יותר ויותר בגן והפך לחלק מוכר ויומיומי. במקביל נעשתה עבודה עם צוות הגן, העברנו את ההנחיות של הדס לצוות איך לנהוג עם בתנו במסגרת הגן. בתנו החלה ליצור קשר מילולי עם הגננים והעוזרים דבר אשר הסב לה בטחון לגשת אליהם בכל שאלה ובקשה.

בתום התהליך- בתנו מלאת אור ושמחה כשאנו אוספים אותה מהגן , השינוי שחל בה וגם בנו ניכר גם בדרך שהיא ואנחנו מתמודדים עם מצבים של חשש, פחד, בושה או כל מצב מאתגר אחר.

הודות לאתגר שבתנו ואנו ניצבנו מולו ובזכות ההדרכה בעלת התבונה העמוקה של הדס רכשנו כלי חשוב להתמודדות עם אתגרים וראייה מלאת תקווה ושמחה על החיים.”

דליה ויוסי

” יש לנו תאומים מקסימים, מתקשרים ושנונים  ששניהם לא דיברו בגן עם אחרים- לא עם הגננות, וכמעט ולא עם ילדים אחרים. בגיל 4 הם הופרדו לשני גנים, וכל אחד מהם לא דיבר עם הגננות והילדים האחרים. הילדים תיקשרו מעולה כשהרגישו חופשיים (בעיקר בבית), אבל מול זרים או אפילו בגן- נאלמו דום. התחלנו לחפש פיתרון, וכמו אחרים הגענו להדס דרך האינטרנט לתהליך הנחיית הורים. השיטה הזו מאד התאימה לנו, כי לתחושתנו קיבלנו כלים לחיים איך לעזור לילדים להתמודד עם חרדה בכלל, וחרדה חברתית בפרט .בניגוד לטיפולים מול הילד (כמו פסיכולוגים, קלינאיות תקשורת וכד’), בתהליך עם הדס קיבלנו בעצמנו כלים להוביל את הילדים להתגבר על הפחד לדבר ליד אנשים אחרים, וכך בכל פעם שיש אתגר חדש- יש לנו כלים איך להתמודד איתו. זה כלי לחיים.

בקיץ, כ-3-4 חודשים לאחר תחילת הטיפול, התחלנו הכנה לכיתה א’ עם הדס, שנתנה לנו כלים ספציפיים איך לעשות את המעבר לבית הספר בצורה האופטימאלית. קיבלנו כלים איך לדבר ולהכין את המחנכות כבר בקיץ לפני שהן פוגשות את הילדים, לאחר מכן כל צוות בית הספר קיבל הרצאה מהדס על חרדה חברתית ואילמות סלקטיבית.מאז תחילת כיתה א’ ניכרת בילדינו התקדמות מדהימה  היום אנחנו סביב פורים, ויובל כבר מדבר עם המחנכת, עם הילדים, וגם עם שאר הצוות. בנוסף הוא מדבר במליאת הכיתה, שזה היה משהו שנראה מעבר להרי החושך. וזה רק לאחר כמה חודשים בבית הספר.שניהם מדברים חופשי ולא נרתעים יותר כשהם מגיעים לרופא תענוג לראות את השינוי! עם המשפחה המורחבת –שניהם היו שותקים, והיום עונים לכולם. שניהם הולכים לחברים לבד ומדברים אין לי מלים מספיקות לשבח את כל ההתנהלות של הדס לאורך כל הדרך – הדס תומכת, זמינה ומגיבה מיד לכל שאלה (בטלפון/מייל/סמס…), ותמיד יש לה עצות מעולות וטיפים שמקדמים אותנו. ההבדל הוא בין שמיים וארץ- בין ילדים שלא דיברו ושאיכות החיים שלהם נפגעה מזה, לבין ילדים מדברים, משתתפים, ובעיקר ילדים שקיבלו בתהליך העצמה, ולמדו להתמודד עם חרדה בצורה מיטבית, כלי שישרת אותם ואותנו לכל החיים. הדס מתאימה את עצמה לצרכים, גמישה, ומצד שני יודעת לכוון ולא לוותר על ההתקדמות. היה לנו תענוג אמיתי לעבוד איתה, ואנחנו נמשיך להתייעץ מדי פעם ולהשתפר. אני ממליצה בחום להשקיע בתהליך כזה עם הדס, ולשפר את איכות החיים של הילדים והמשפחה כולה! “

י.ז. איזור השרון

” ברצוני לציין כי הדס מור קיבלה אותנו להדרכת הורים בנוגע לאילמות סלקטיבית של בתנו בת ה-9.

הדס תיארה במקצועיות רבה את הטיפולים המקובלים כיום והדריכה אותנו כהורים כיצד לסייע לבתנו.

המפגשים עם הדס היו נעימים, מקצועיים ותרמו לנו רבות להבנת האילמות הסלקטיבית. יצויין כי  הדס קשובה מאד במהלך הפגישות והתאימה את המפגשים בהתאם לצרכים.

הדס אף פגשה את הצוות החינוכי בבית הספר ותיארה את הדרכים לסייע לבתנו.

ממליץ בחום על הדס כאשת מקצוע. “

צור קשר

    שם *

    אימייל *

    טלפון *

    נושא

    להרשמה לבלוג רשום את כתובת המייל