שלום כיתה א’

יום ראשון, אוגוסט 25th, 2019

אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול. אני ומשפחתי על מטוס גדול. אני בת 6, טסה לראשונה בחיי אל הלא נודע….נסענו לשליחות בת שנתיים לאנגליה הרחוקה. הודיעו לנו שטסים, ארזנו חפצים נפרדנו ממשפחה וחברים. כשחלפה ההתרגשות מהטיסה , נחתנו בארץ זרה וקרה. ואני לא יודעת באנגלית- אפילו לא מילה!
יש ריח כזה של קור ויער באוויר, יש המון הודים ( “אמא בטוח שאנחנו באנגליה ולא בהודו???”) הבניינים גבוהים, המון מכוניות, אנשים עם חליפות והמון מטריות. יש סנאי בפארק , יש אוכל סיני פיש אנד צ’יפס , יש שטיחים בבית מקיר לקיר ומין חימום כזה קבוע שמי בכלל הכיר ??? אנשים צבעוניים מכל מיני מדינות מדברים בכל מיני שפות משונות.
אין סקייפ, אין אי מייל ( טרם הומצאו…) רק מכתבים , יש בית רחוק, שבו משפחה וחברים. ים של געגוע, אין סוף שאלות ובעיקר הצורך להתרגל למשהו חדש וכידוע “רוב ההתחלות קשות”…..
אני בכתה א’ , אף אחד לא מכירה, לא את הילדים ולא את המורה. יושבת בצד מנסה להבין על מה בדיוק הם מדברים? ואיך אבקש לשירותים להתפנות ( אמי מסכמת עם המורה תנועת יד מוסכמת שתשמש כאות..)
לא עובר חודש ואני כבר מתרגלת , וגם על האנגלית אני לאט לאט מתארגנת. יש לי חברה , אני מבינה את החוקים ומתרגלת גם לאוכל , לתרבות לעננים…

זו הייתה החוויה שלי של עלייה לכתה א’.
אומנם לא סבלתי מ #אילמות_סלקטיבית אבל אני לגמריי מבינה ומכירה את התחושה של קושי לבטא את עצמי בבית הספר וקושי להסתגל למסגרת חדשה….

אז מה הטיפ אתם שואלים?
להפריד בין החוויה של כתה א’ שלכם לבין זו של ילדכם.
החוויה שלנו היא שלנו, היא בתוכנו בזיכרון מקודדת טוב טוב.
חשוב לעשות הפרדה בין הזיכרון הזה לבין הילד שלנו.
ההיסטוריה לא חייבת לחזור על עצמה.
מה שאת/ה חוויתם כילד, לא חייבת להיות החוויה של הילד/ה שלכם.
אם לבכור שלכם היה קשה בהסתגלות לכתה א’- יכול להיות שהפעם דווקא יזרום ויהיה קל לאחיו.
אם לילידכם היה קשה להסתגל בתחילת שנה שעברה, זיכרו שזה לא חייב להיות כך גם השנה.

שנה חדשה- סיפור חדש.

מאחלת שיהיה סיפור טוב 🙂

צור קשר

    שם *

    אימייל *

    טלפון *

    נושא

    להרשמה לבלוג רשום את כתובת המייל


     


    Comments are closed.