זה לא כל כך נעים לראות גן סגור ?

יום שלישי, אוגוסט 20th, 2019

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור- האומנם?

טיפ הכנה לתחילת שנת הלימודים :
ממליצה בימים הקרובים לעבור ליד הגן / ביה”ס. ( החדש או זה שהילד ממשיך בו ) להסתכל על החצר , לבחון את המתקנים , לעזור לילד שלכם לבחור במה ירצה לשחק כשתתחיל השנה. לבקש ממנו רגע לדמיין , את הגננת / מורה , את החברים החדשים שיכיר , וגם את אלה המוכרים , ולהעמיד אותם במרחב של החצר והכניסה לגן. להנחות בשאלות שמפתחות את הדמיון ” מה נראה לך שעושים במתקן הזה ? מתי אתה חושב שמסכימים לנהוג בבימבה הזאת ? ” ” מעניין אם יוצאים לחצר הזאת בהפסקה הגדולה או גם בשיעור ספורט ? ” . אם הגן הישן קרוב לגן החדש או גן חובה קרוב לבית הספר , אפשר להציע לילד לחפש את הישן והמוכר ולהראות לו שזה ממש קרוב למקום החדש , במרחק מבט…אם מדובר בילד שממשיך באותה מסגרת , אפשר לבחון מה השתנה בחצר משנה שעברה , מה נשאר במקומו. אולי אחד מהצמחים צמח לגובה בקיץ ? אולי עץ פרי נותן כרגע פירות ? אולי צבעו מתקן בצבע חדש או רכשו צעצועים חדשים לחצר…?
במקרה של ילד המתמודד עם #אילמות_סלקטיבית חשוב לשלב בתהליך גם שאלות שנוגעות לדיבור עם דמויות בגן ויוזמה של אינטראקציה חברתית . לדוגמא : ” מה אפשר להגיד לילדה שאת רוצה לשחק איתה ואתן עדיין לא מכירות ? ” ” מה אפשר להגיד לגננת אם את זקוקה לעזרה ממנה בזמן משחק בחצר ? ” ” מה אפשר לעשות אם לא זוכרים את הדרך חזרה מחצר בית הספר לכתה ? ”
תעשו סימולציה. אתם הגננת / סייעת והילד/ה משחק את עצמו. אפשר גם להתחלף בתפקידים.
תחזרו על הריטואל הזה כמה פעמים השבוע ובשבוע הבא.
לפעמים גן סגור הוא הזדמנות לתרגל שיחרור וחופש להיות עצמי , רגע לפני שהמקום מתמלא בילדים , מבוגרים והתרחשות שלפעמים יכולה להציף רגשית.
בהצלחה והמשך חופש נעים !

צור קשר

    שם *

    אימייל *

    טלפון *

    נושא

    להרשמה לבלוג רשום את כתובת המייל


     


    Comments are closed.