הכל אני יכול בחופש הגדול

יום ראשון, יולי 2nd, 2017

בשעה טובה יצאנו לחופש הגדול ! ( תלוי את מי שואלים….)
עבור ילדים הסובלים מחרדה חברתית הדבר כרוך בהקלה מסוימת. החופש מאפשר לילד להימנע ממפגש תכוף ויום- יומי עם ילדים ומבוגרים , חוסך את הצורך לתקשר ולהתאמת עם החרדה שכרוכה בדיבור בכיתה, הזמנת חבר למשחק, הצטרפות למשחק קיים, השתתפות במפגש בגן, השתתפות בחוגים, השתלבות בימי הולדת ועוד. כל אותם פעולות יומיומיות שנראות לרובנו פשוטות ואפילו מהנות- כרוכות במאמץ רב מצד ילד הסובל מחרדה חברתית.
הילד יכול להסתגר בביתו, עם הוריו ואחיו ולשקוע למקום המוכר והנוח שמקנה לו תחושת בטחון ורוגע.. נשמע טוב? אז זהו שלא בדיוק….
בטווח הקצר זה מרגיע ונוח , בטווח הארוך זה יוצר תקיעות והתקבעות של החרדה.
בין אם הילד שלכם היה בטיפול במהלך שנת הלימודים (בקבוצה/פרטני ) ובין אם לאו, חשוב לזכור שדווקא עכשיו כשיש “התרופפות ” ורצון לצאת לחופש מההתמודדות ( גם שלנו ההורים…) זה בדיוק הזמן לאסוף את עצמנו ואת הילדים שלנו, לשמר את ההצלחות שנצברו במהלך השנה ולייצר הצלחות חדשות.
אז מה עושים? איך לא נכנסים לתרדמת קיץ ?…..
ממשיכים בעשייה ! מתאמנים בלדבר עם מפעילי הקייטנות, מעודדים את הילדים לדבר ולפנות למוכר הגלידה, לכרטיסן בקולנוע , למציל בבריכה , הדיילת במטוס, מעודדים ויוזמים מפגש עם ילדים מהגן/כיתה ( אפשר בהתחלה דרך WhatsApp ובהמשך באמצעות שיחת טלפון ) , מעודדים את הילד להסתובב עם בגד ים בחוף ( לא פשוט למי שסובל מחרדה חברתית ! ) מביאים את הילד לעבודה ומתרגלים שיחה עם קולגות שלנו, יוצאים כמה שיותר מהבית ומנצלים כל מפגש עם אנשים כהזדמנות להתאמן.
תרגול במהלך הקיץ ישפיע בצורה ישירה על איכות הקליטה במסגרות חינוך חדשות ויתרום רבות לחזרה נוחה למסגרות קודמות.
השקעה בתקופת החופש הגדול תביא לחופש הגדול האמתי – החופש להיות עצמי ולהביא את עצמי לידי ביטוי מול כל אדם ובכל סיטואציה.
חופשה נעימה ובטוחה 

הדס מור- מטפלת CBT מומחית לטיפול בחרדה חברתית ואילמות סלקטיבית.
www.medabrim.net

צור קשר

    שם *

    אימייל *

    טלפון *

    נושא

    להרשמה לבלוג רשום את כתובת המייל


     


    Comments are closed.